16.9.2012
Kokonaisvaltaista markkinointiako
29.5.2012
Harjoittelijan arkea Boosterissa
- Ansku
16.5.2012
Ei sotaankaan lähdetä soitellen…
4.5.2012
Muutosvastarintaa
3.4.2012
Kuukauden asiakkaamme: Huonekalutehdas Myllymäki
21.2.2012
Ei mitään markkinointia ja viestintää, vaan markkinointiviestintää
10.1.2012
Boosterin vuosi 2011
Pääsimme tekemään yhteistyötä monien innostavien asiakkuuksien parissa ja mukavia tuloksiakin saatiin aikaiseksi. Porukka paiski koko vuoden töitä hyvällä otteella ja fiiliksellä. Pysyimme kannattavan nopean kasvun tiellä taloudellisesti ajateltuna.
Seinäjoen ja Vaasan seuduilla on ymmärretty markkinoinnin tärkeys. Seinäjoella töitä on tehty jo muutama vuosi Komia-markkinoinnin puitteissa, kun taas Vaasassa ollaan vastikään herätty siihen, että jotain pitää tehdä alueen vetovoiman lisäämiseksi. Mielenkiinnolla odotan miten alueita saadaan entistä houkuttelevammiksi, sillä onhan se ehdottomasti yritystenkin etu, että täällä halutaan olla ja tänne tulla.
Viime vuonna oli selvää, että asiakkaat hakevat markkinoinnilta yhä enemmän tehokkuutta ja mitattavuutta, todellista vaikutusta myyntiin. Mielestäni tämä on erittäin hyvä suuntaus, koska myynnin edistäminen on markkinoinnin tärkeimpiä tehtäviä. On hyvä, että asiakkaat osaavat vaatia tuloksia ja tehoja.
Mennyttä on mukava muistella, mutta olennaisempaa on kääntää katseet tulevaan. Edessä siintää haasteita ja mahdollisuuksia, joihin olemme valmiita. Kääritäänpä siis hihat tähän vuoteen ja ruvetaan hommiin!
Tero, tj
9.12.2011
Sometuttaako?
2.12.2011
Joulunajan askartelua
24.11.2011
Informaatio on kaunista
Kuulin joskus aikanaan verkkokonsultin suusta lausahduksen ”sisältö viimeistelee verkkosivuston”. Siinä oli monella sulattelemista, mutta toisaalta. Kuka jaksaa viihtyä ruman tai vaikeasti tajuttavan sisällön äärellä? Sama pätee tietysti kaikkeen markkinointiin ja viestintään.
Esimerkiksi virastot osaavat tehdä viestinnästä vaikeaa. Milloin viimeksi kiitit ELY-keskuksen sivujen navigointia tai asioiden selkeää esittämistä? Niin, en uskonutkaan, että ikinä.
Meillä markkinoinnin ja viestinnän suunnittelijoilla onkin vastuu auttaa asiakastamme kertomaan asiansa siten, että kohdeyleisöt tajuavat heidän sanomansa. Ei ole väliä piirretäänkö vai kirjoitetaanko, kunhan vastaanottaja hyötyy ja kiinnostuu näkemästään ja lukemastaan.
Törmäsin viime viikolla uskomattoman hienoon ja havainnolliseen infografiikkaan ja vieläpä varsin abstraktista aiheesta, nimittäin euroalueen velkaantumisesta. Miten tieto voi olla niin… no, hauskaa. BBC osaa yhdistää hyödyn ja huvin koukuttavasti. Nauttikaa!
Mari, projektipäällikkö