7.4.2016

Paluumuuttajan esittely



Tällä viikolla on aika esitellä tarkemmin yksi meidän viime syksyn vahvistuksistamme. Jussi liittyi Boosterin joukkueeseen lokakuun ensimmäisellä viikolla ja työskentelyä on nyt takana reilut puoli vuotta. Miten homma on kulkenut ja mitä ajatuksia kaverilla pyörii mielessä? Siitä kuulemme seuraavaksi lyhyen haastattelun muodossa.

Hei, kerro vielä kuka olet ja mistä tulet 
Olen Jussi Ojala, kohta 26-vuotias ja kotoisin Soinista. Opiskelin aikanaan Kuortaneen urheilulukiossa, ja armeijan jälkeen jatkoin opintoja Seinäjoen ammattikorkeakoulussa. Opintojen rinnalla  toimin  myös mainostoimistoyrittäjänä. Sen jälkeen tein kierroksen Helsingissä ja työskentelin Danske Bankissa asiantuntijapalveluissa sekä sosiaalisen median tiimissä, ja OP-Pohjolassa myyntipäällikkönä. Iltaisin rakensin markkinointistrategioita  ja suunnittelimme häitä vaimoni kanssa Yes Forever -brändin alla. Kesän 2015 lopulla Boosterilla oli tarjolla juuri itselle sopivaa työtä ja tässä sitä nyt ollaan. Tuntuu tosi hyvältä olla takaisin ”kotona”.

Mitä sun työnkuvaan kuuluu? 
Työnimikkeeni on markkinoinnin suunnittelija ja käytännössä mun vastuulla on hahmottaa asiakkaiden kokonaiskuva ja kehittää ratkaisuja, joilla parannetaan markkinointia. Se puolestaan näkyy parempana myyntinä. Keinovalikoima on monesti tosi laaja, mutta on kyllä todella hienoa nähdä miten monipuolinen osaaminen meillä on täällä. Draivi on tosi kova, mikä näkyy loistavina onnistumisina ja hienoina toteutuksina. 

Mitä fiiliksiä Boosterista? 
Ennakko-odotukset oli tosi korkealla. Kaikki, mitä olin ulkopuolelta kuullut, oli vaan positiivista ja tänne tullessa jännitti kyllä tosi paljon, mutta alusta alkaen on otettu tosi hyvin vastaan ja on ollut kiva tulla töihin. Asiakkuudet on tosi mielenkiintoisia ja meillä on tällä hetkellä hyvä kasvuvauhti päällä. Fiilikset on hyvät.

Vapaa-aika 
Mä oon vähän tällainen fiilistelijä, joten monesti vapaa-aika kuluu hyvän kahvin tai ruuan äärellä. Tykkään katsella leffoja ja vaikka se kuulostaa kliseeltä, niin työ on mulle myös harrastus.  Houm on myös iso osa meidän perheen elämää. 

Viimeinen kommentti tän haastattelun lukeville? 
Kaikki mitä me tehdään on markkinointia. Tämä lause on varmasti kaikille tuttu, mutta se vaan on niin tosi. Meidän ei kannata keskittyä vain yhteen tiettyyn asiaan, jos muut seikat kärsii. Katsotaan markkinointia enemmän isona kakkuna, joka rakentuu kerros kerrokselta. Lopulta me päästään puhaltamaan kynttilät.

Kiitos haastattelusta!